Vervolg vd laatste week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Welcomeglen - WaarBenJij.nu Vervolg vd laatste week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Welcomeglen - WaarBenJij.nu

Vervolg vd laatste week

19 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Woe 16 mrt
Een luie dag vandaag, Thieu kijkt naar de herhaling van PSV – Atletico en ik ga lekker wat lezen.Thieu gaat ‘s middags een balletje slaan op de golfbaan en ik blijf thuis met Anouk de paasvakantie is begonnen. Barry en Marieke hebben een gesprekje op school. ‘s avonds lekker Take Away van de Thai. Smullen voor mij maar gelukkig hadden we nog stoofvlees over en aardappeltjes voor Thieu.
Don 17 mrt
Vroeg op want wij passen op Anouk en Marieke en Barry gaan naar het ziekenhuis afspraak bij de Gyn. Alles oke de kleine knul ligt heerlijk dwars in zijn moeders buik , hoofdje staat heel duidelijk op de echo. 18 weken en 1 dag dus nog 22 weken te gaan!! Marieke belde vanuit het ziekenhuis en we spreken af bij de Farm Village voor een laat ontbijt. Wij aan de scrambled eggs met bacon en koffie en Anouk vermaakt zich ondertussen in de speeltuin. Boodschappen gedaan bij Woolworth en kussens gekocht bij Mr Price Home. Eenmaal thuis was het honden-uitlaattime dus allemaal in de auto naar Fishhoek Sportpark voor een uitgebreid rondje. Het weer was inmiddels omgeslagen met donkere wolken en ook de temperatuur zakte dus blij om weer terug te zijn in een warm huis. Vanavond staan 2 gebraden kippen met aardappeltjes en groenten uit de oven op het menu. Na het eten gaat Barry de tuin sproeien want dat mag hier alleen op dinsdag, donderdag en zaterdag na 7 uur!! Water is hier zeer schaars en misschien moeten wij er in Europa ook aan wennen nu alle fossiele energie etc ter discussie staat. Welterusten.
Vrij 18 mrt
We zijn allemaal vroeg wakker en gaan eerst Tyson uitlaten dus op naar Kommetjie voor een wandeling langs de zee. We hadden ons vergist in de temperatuur het was behoorlijk fris maar het was natuurlijk ook nog erg vroeg. Gelukkig kwam de zon al snel achter de wolken vandaan en werd het een stuk aangenamer. We drunken koffie bij een klein barretje. Thuisgekomen eerst gelunched en toen was het tijd voor Tyson zijn wasbeurt, special shampoo en een zalfje voor de jeuk was gisteren ingekocht bij de dierenarts. Met een bak lauw water naar buiten voor het huis moest het allemaal gebeuren. Beide dames namen de taak op zich, eerst insoppen en na 5 minuten afspoelen. Tyson liet het zich allemaal welgevallen en zag er weer picobello uit. Of de jeuk nu overgaat moet nog blijken. Voor Marieke nog een hele klus om de komende 2 weken Tyson regelmatig te wassen en dagelijks in te smeren!! Laat in de middag nog even naar SimonsTown geweest voor wat souvenirs. Met wat gepingel de nodige dingen bemachtigd en naar huis voor een lekker glaasje Chardonnay. Ons laatste weekend staat voor de deur misschien dat we nog wat leuks ondernemen, wie weet??