Onze laatste week in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Welcomeglen - WaarBenJij.nu Onze laatste week in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Welcomeglen - WaarBenJij.nu

Onze laatste week in Kaapstad

Door: Thieu

16 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Maandag 14 mrt
Thieu start de dag met Studio sport op BVN, buiten was het een geblaf van jewelste en al gauw werd ons duidelijk waarom Baboons in de straat en op het dak aan de overkant. Een baboonwatcher probeerde ze met een gasdrukpistool te verjagen, terug de berg op. Na een half uur was het weer rustig. Barry en Marieke zijn werken, Anouk is naar school en wij gaan koffie drinken bij The Meeting Place in Simonstown. Helaas geen wifi maar volgens Thieu wel op de golfbaan dus daar even neergestreken in het restaurant en zo kon ik wat appjes beantwoorden. Op de terugweg even langs Woolies voor stoofvlees, vanavond eten we stoofvlees met rode kool en appelmoes, dat wordt smullen voor de Hollanders, Barry is niet zo’n fan van kool. Terwijl het vlees staat te pruttelen nog wat gelezen in afwachting van Marieke en om half 8 konden we aan tafel met Barry die zich afvroeg wat wij noorderlingen toch met al die soorten kool hebben. Uiteindelijk heeft hij zijn bordje leeggegeten en wat er nog over was voor mij overgelaten voor een andere dag. Morgen gaan Thieu en ik de wijnroute langs in Constantia dus vroeg op pad.
Dinsdag 15 maart
Erg vroeg wakker met de zon in mijn gezicht en Marjolein die al rondspookte. Buiten loeide de wind om het huis en alles wees er op dat het vandaag zo zou blijven. Dat maakte het een stuk koeler dus geen terrasweer vandaag. Desondanks vol goede moed op weg naar Constantia via Oukaapseweg. De eerste pleisterplaats was Constantia Village waar we wat rondsnuffelden in de winkels en een kopje koffie drunken. Marjolein scoorde nog een leuk rokje dat afgeprijsd was, bijpassend shirtje kon ze daar niet vinden maar dat komt nog wel. Daarna was het lunchtime en op advise van Marieke gingen we naar Constantia Uitsig, Open Door Restaurant. Marjolein ging voor de Kingklip en ik voor de Porknek met groenten en home made Frietjes. Het smaakte ons allebei goed en het glaasje Chardonnay van het huis maakte het geheel compleet. Later in de middag stond er een wijnproeverij op het programma bij Beau Constantia, na even zoeken vonden we deze wijn estate schitterend gelegen tegen de helling met uitzicht op de wijnranken tot ver in het dal. De proeverij bestond uit 4 verschillende wijnen en wij kozen er een kaasplankje bij, wij namen er ruim de tijd voor en genoten van de lekkere wijn en het uitzicht. Via Llandudno en de stalletjes met afrikaanse kunst reden we naar Houtbaai en over Chapmanspeak weer richting huis. Deze rit blijft spectaculair wat uitzicht betreft maar alle bochten vergt de nodige stuurmanskracht. Na een half uur waren we weer heelhuids aan de andere kant van de berg en legden nog even aan bij the Toad voor een kopje soep. Het zat stampvol end at voor een gewone dinsdag maar volgens Barry is dat daar de hele week zo. Rond kwart over 7 kwamen we tegelijk met Mariek thuis. Het was een lange dag en 100 km erbij op de teller.