Weekend - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Welcomeglen - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Welcomeglen - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Thieu

21 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Za 19 mrt
Wakker geworden en mijn boek uitgelezen, alweer mijn vierde! Straks gaan we met de hele familie en Tyson wandelen tussen de wijnranken van Groot Constantia, weer eens wat anders. Halverwege kwamen we uit bij Jonkershuis en rustten we op het terra suit met ‘n grote picknickmand en een biertje, goed idee! Intussen had Timothy ( Barry”s broer) gebeld of we eind van de middag naar zijn vakantiehuis in Scarborough wilde komen voor een pizzabraai end at leek ons wel iets dus tegen vieren opnieuw in de auto en achter Barry aan door de Bergen naar Scarborough. De hapjes stonden al klaar en de wijn en het bier vloeide rijkelijk. Het bier had Timothy, die van professie tandarts is, zelf gebrouwen en deed voor mijn smaak niet onder voor La Trappe dubbel. De trotse brouwer legde mij uit wat er allemaal moest gebeuren om dit voor elkaar te krijgen. Leuke, lekkere hobby!!!
Barry had zich intussen ontfermd over de pizza’s die in zijn special pizza-braai-oventje perfect klaargestoomd werden. Al met al een heel gezellig avondje en Marjolein vond dat zij moest terugrijden. Voorzichtig achter Marieke aan over de donkere slingerweg door de Bergen terug naar huis. Ging heel goed complimenten voor de chauffeur. Thuis meteen naar bed, het was al over elven, laat voor ons doen.
Zo 20 mrt
Een bewolkte dag die begon met een pancakeontbijt door Barry gebakken en geserveerd, meestal op zondag zijn hobby, pannekoeken bakken voor het hele gezin: smaakte erg goed. Met een Cricketwedstrijd op tv bleven Marieke en Barry thuis en gingen wij naar Kalkbay om langs de kust te wandelen naar Muizenberg, een stene voetpad langs de zee. Vandaag is de zee zeer wild daar waren we niet op bedacht en zorgden de golven met schuimkoppen er regelmatig voor dat we een flinke plons over ons heen kregen. Tot op de draad nat kwamen we in Muizenberg aan en vonden we een plekje boven in een leuk restaurant “Tigers Milk” van waar je een mooi uitzicht had over de baai. Het was kennnelijk ideal surfweer want het krioelde van de surfers, de een nog beter dan de ander. Om droog te blijven besloten we bovenlangs terug te wandelen en na een klein half uur waren we weer terug bij de auto en konden we invoegen in een file van een half uur omdat men een kant van de weg opengebroken had tussen fishhook en Kalkbay. En als je dan weet hoe lang het hier duurt voor het klaar is, kan het nog leuk worden als je er elke dag langs moet. Thuisgekomen was de familie met de plantjes in de voortuin bezig en op verzoek van Anouk gingen we een balspel spelen en genoten we nog even van de laatste zonnestralen. Marjolein was intussen begonnen aan het eten, vanavond eten we Beeflasagne met sla komkommer en tomaat, oké toch?