Het is weer weekend - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Welcomeglen - WaarBenJij.nu Het is weer weekend - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Welcomeglen - WaarBenJij.nu

Het is weer weekend

Door: Marjolein

14 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vrijdag
Stormy Weather ! en het is ineens een stuk kouder, dikke grijze wolken en mist, nederlandse toestanden. Maar binnen een paar uur kan het hier weer anders zijn en zo ook vandaag, de zon breekt door. Marieke en Barry zijn aan het werk en wij halen vanmiddag Anouk op van school, maar eerst gaan we even kijken bij de tennisles op het sportveld. Kinderen krijgen hier vanaf klas 1 alle sporten aangeboden leuk om die kleine hummels bezig te zien. Omdat Anouk vanavond een nachtje uit logeren gaat bij haar vriendinnetje Eva heeft Marieke voor ons viertjes een tafeltje gereserveerd in Houtbaai bij Kitima, een Asian Tapas restaurant. We laten ons verrassen en het was een verrassing. Een superchic Capedutch building met ditto bediening en een keur aan gerechten, zelfs voor Thieu viel er genoeg te kiezen, uitgebreid getafeld en iedereen vond het delicious. Marieke bracht ons veilig thuis over Chapmans Peak met 98 bochten. Thuis hebben Barry en Thieu nog een slaapmutsje genomen waarna we allen voldaan ons bed opzochten.
Zaterdag
Vandaag een luie dag, het is buiten bloedheet en geen wind , wilde op het terras voor onze koffie gaan drinken maar dat hielden we maar 5 minuten vol. Barry gaat naar de sportschool en Marieke gaat Tyson uitlaten en Anouk ophalen. Wij gaan boodschapjes doen en de auto voltanken voor ongeveer 70 eurocent de liter de helft van wat we in Nederland betalen ra ra hoe kan dat?
Tegen 6 uur was het tijd voor een glaasje en de voorbereiding van het eten Pasta met groenten en een lekkere saus en voor Thieu natuurlijk gebakken aardappels……..
Zondag
Geen zon vanmorgen en alles op z’n elfendertigst, laat op, laat ontbeten en geen plannen maar een hele dag in huis is ook niks dus we gaan wandelen met Tyson in Scarborough, de zon is inmiddels tevoorschijn gekomen en er staat een lauwe wind. Veel Kitesurfers in het water, spectaculair om te zien. Na een mooie wandeling koffie gedronken bij The Hub en Anouk lkon lekker spelen in de speeltuin. Langs Misty Cliffs terug naar huis ook daar waren veel surfers actief altijd weer prachtig om te zien. Samen met Barry nog een huis in de straat bezichtigd dat te koop is en vandaag open huis had. Vraagprijs 2,2 miljoen Rand = 132.000 Euro. Maar bouw en afwerking liet te wensen over, voor Barry een indicatie wat zijn huis waard zou zijn als het klaar is. Vanavond staan er hamburgers op het menu met sla en frietjes en Barry is de kok. De wijn van de dag was een pinotage van 2013.