Woensdag t/m zaterdag - Reisverslag uit Glencairn, Zuid-Afrika van Welcomeglen - WaarBenJij.nu Woensdag t/m zaterdag - Reisverslag uit Glencairn, Zuid-Afrika van Welcomeglen - WaarBenJij.nu

Woensdag t/m zaterdag

Door: Thieu

06 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Glencairn

WOENSDAG 2 MRT
Voor cëes en puck wordt het kort dag en we willen samen nog wat gaan zien. Cees wil een kijkje nemen in de marinehaven van Simons Town. Maar eerst moest opa met Marieke naar het schooltje van Anouk want als buitenactiviteit staat er vandaag Golf op het program.Anouk was het enige maisje maar deed niet onder voor de boys en sloeg een paar mooie ballen. Zelf vond ze het allemaal niet zo bijzonder, ze is meer in voor tennis. 'S middags met ons viertjes naar Simonstown met de bedoeling wat dichter bij de afrikaanse vloot te komen. Helaas ging dat feestje niet door en konden we op afstand toekijken. Naturlijk nog even langs alle kraampjes en hier en daar moest natuurlijk wat gekocht worden. In de haven op een terasje een glaasje gedronken Mariek belde waar we zaten en die zijn toen ook gekomen. We besluiten ook maar meteen daar te gaan eten en hebben een leuk plekje gevonden bij de Meeting place. Gezellig gekletst en getafeld en in het donker naar huis..
DONDERDAG 4 MRT
Bijtijds wakker want er moet nog wat geklust worden in het huis en dat zou tegen 10 u gebeuren. Lekker wat zitten lezen en puzzelen en vanmiddag gaan we ergens lunchen.Steenberg was volgeboekt dus we gaan op de bonnefooi naar Buitenverwachting waar we jaren geleden met Lyda en Hans een hapje gegeten hebben. Het was vrij druk maar we boffen een tafeltje van 4 zit er nog wel in. Allemaal heerlijk gegeten, ieder een ander gerecht maar uitstekend en met een lekker glas sauvignon van het huis. Inmiddels was het over vieren en moesten we in de spits over Oukaapsewe. Bij Pick and Pay nog wat food ingeslagen en eenmaal thuis besluiten we de dag met een potje Rummycup met glans gewonnen door Marjolein!
VRIJDAG 4 MRT
Marjolein is vroeg wakker en gaat met Mariek en Tyson wandelen in Scarborough
Vandaag hot hot hot geen lange rit in de auto dus naar Kalkbay, we wandelen langs de visafslag waar de vissen op de kade klaar liggen om geconsumeerd te worden en de robben kwamen regelmatig kijken of er al iets van hun gading te pikken viel.Bij the Brass Bell drinken we een glaasje en genieten van het hoogopspattende water. De dames gaan winkelen op zoek naar leuke shirtjes. Cees en ik strijken neer op de lounchebanken bij Scirocco en daarna namen we met z'n viertjes een lichte lunch uiteraard met een lekker glaasje wit.al met al aangenaam verpozen en rond 5 uur reden we weer naar huis. 'S avonds take away hamburgers gehaal bij het restaurant op de hoek.
ZATERDAG 5 MRT
bij het ontwaken zagen we het al dikke wolken en een regenbui en dat terwijl we laat in de middag een braai voor de whole family hadden gepland. Totaal 9 personen vrienden van Barry en Marieke Shane en Lenna komen mee. Volgens de berichten zou het later opklaren dus afwa hten. En jawel om goed 2 uur trok de lucht open en kwam de zon door. Nog even gaan shoppen om een en ander in te slaan voor de braai en ondertussen maakt Cees de tuin achter het huis gereed waar het strKs allemaal moet gebeuren. Een mooi stekje op verschillende niveaus tussen het groen. Het feest kan beginnen! Om 5 uur was de club compleet en gingen Barry en Shane zich bezig houden met het vuur. Iedereen had ingeslagen dus er was meer dan genoeg vlees salades en lekkere hapjes. Vooral de rumsteak van Shane viel in de smaak, professioneel bereid. Gezellig gekletst goed gegeten en rond 9 uur ging iedereen weer huiswaarts en keken wij nog even tv.