dinsdag 1 maart - Reisverslag uit Glencairn, Zuid-Afrika van Welcomeglen - WaarBenJij.nu dinsdag 1 maart - Reisverslag uit Glencairn, Zuid-Afrika van Welcomeglen - WaarBenJij.nu

dinsdag 1 maart

Door: Marjolein

02 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Glencairn

Het is mooi weer om weer eens een dagje de stad in te gaan, we gaan weer met Marieke mee naar Kaapstad. Vanaf het consulaat wandelen we naar Longstreet waar de hop on hop off bus tegelijk met ons aankomt dus instappen en genieten van een relaxed ritje langs alle bezienswaardigheden.Bij Kirstenbosch stappen we uit, een prachtig park gelegen tegen de voet van de tafelberg. We zoeken eerst het restaurant Mojo op voor een brunch met koffie en wandelen daarna door het park waar we mooie beelden tegenkomen, bijna elk jaar gaan we wel naar het park en het verveelt nooit. Rond 12 uur stappen we weer in de bus en rijden langs mooie plekjes met prachtig uitzicht langs meerdere baaien. Hier wonen de rijken der aarde met een lift tegen de berg omhoog naar hun villa's!!
In Camps Bay stappen we uit een mondaine badplaats met vanaf de boulevard het uitzicht op de twelve apostels uitlopers aan de achterkant vande tafelberg. Na een wandelingetje over de boulevard vinden we dat het tijd is voor een glaasje. Vinden een mooi plekje met uitzicht op zee. De volgende stop is de Waterfront, winkeltjes, de haven, live muziek , terrasjes etc. Om half 5 zoeken we de bus weer op terug naar het centrum waar we rond 5 uur op het consulaat weer bij marieke in de auto stappen voor de terugweg. Het was weer een mooie dag.

• 02 Maart 2016 - 15:34

Lyda:

Lieve allemaal,
    We hebben tot vandaag gewacht met te reageren op al jullie gezellige verslagen.
    Vandaag zijn we naar de internist geweest, die had goed nieuws!! Het laatste onderzoek
    was positief, mijn bloed is weer normaal, en over 3 maanden moet ik nog een keer voor de
    zekerheid gecontroleerd worden. HOERA !!!!
    Verder weinig nieuws, regen, zon, hagel, zon, sneeuw en wind, wind.
    Onno, Susan en de kinderen zijn een paar dagen geweest, oergezellig.
    Joost en zijn gezin zijn in de Franse Alpen, en genieten uitbundig.
    Nog heel veel plezier, en veel liefs
    van uit de polder.