2e weekend - Reisverslag uit Glencairn, Zuid-Afrika van Welcomeglen - WaarBenJij.nu 2e weekend - Reisverslag uit Glencairn, Zuid-Afrika van Welcomeglen - WaarBenJij.nu

2e weekend

Door: Thieu

22 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Glencairn

We zijn laat op en besluiten een kijkje te gaan nemen op de struisvogelfarm bij Cape Point, een mooie tas voor Marjolein, een verlaat verjaardagscado.Maar 600 euro vonden we toch een beetje overdreven!!!
Terug over Scarborough en daar koffie gedronken in een nieuw restaurant The Hub met een paar aparte winkeltjes onder 1 dak.Thuisgekomen een tafeltje gereserveerd bij Dixies waar we om half 7 verwacht worden. Het is lekker dichtbij en we kunnen er naar toe lopen. Daar aangekomen besloten we toch maar binnen te gaan zitten ivm de wind, lekker getafeld en wederom verrast door de schappelijke prijs. Teruggekuierd en thuis nog een potje yatzee en schaapjes tellen.
Zaterdag
In gepaste rust de dag begonnen en Marieke gebeld om te vragen wat hun plannen zijn, zij gaan wandelen bij de Red Hill in de buurt van Scarbotough of wij meegingen, dat leek ons wel iets dus achter hun aan de bergen in. Na een pittige wandeling berg op kwamen we bij een stuwdam met een giga waterbekken. Een ideale plek voor Tyson om te zwemmen, mooi helder water maar wel heel diep. Uiteindelijk teruggewandeld berg af, dat ging een stuk gemakkelijker. Afgesproken om wat te gaan drinken bij de farmvillage waar het altijd gezellig druk is. Om 5 uur moesten wij ons haasten om nog wzt eten te scoren voor onze avondmaaltijd! We mochten nog net binnen bij P en P en was de keus van de dames gevallen op kip met sla en noodles. Vanavond kunnen we eredivisie voetbal zien bij BVN zo blijven we nog enigszins op de hoogte.
Maandag
Golfdag voor Thieu, wij brengen hem om half 11 naar de golfcourse, er staat veel wind dus wat gaat het worden. Wij gaan met mij aan het stuur.... naar muizenberg en wandelen langs de kust naar St James, een heerlijke wandeling langs een bruisende zee en weinig wind beschut door een muur van giga brokken steen.halverwege de wandeling rusten we even op een bankje en stappen weer op richting Muizenberg. Gaan aan de boulevard bij Knead koffie drinken met een tosti. Om 12.30 gaan we terug naar de golfbAn Thieu oppikken. Het was een verrassend spelletje soms met de wind in de rug en haal je bijna de 200 meter maar met wind tegen wordt dat gehalveerd. Desondanks had hij een aardige score en na afloop nog een biertje gedronken met Bob, een engelsman uit Portsmouth die net 2 maanden retired is als mari eofficier op een duikboot en nu voor 2 maanden hier op vakantie is. Thuis aangekomen was onze hulp Lindy bijna klaar met het oppoetsen van ons huisje, weer lekker schoon bedje en handoeken. De rest van de middag lekker op ons balkon gelezen en genoten van de zon, goed ingesmeerd want i de wind is het verraderlijk, je verbrend voor je het weet. Vanavo d lekker thuis eten en ons koffertje inpakken want morgen gaan we via franschhoek naar Paarl en blijven een paar dagen weg.