onze 2e week - Reisverslag uit Glencairn, Zuid-Afrika van Welcomeglen - WaarBenJij.nu onze 2e week - Reisverslag uit Glencairn, Zuid-Afrika van Welcomeglen - WaarBenJij.nu

onze 2e week

Door: Marjolein

19 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Glencairn

Maandag wilde thieu gaan golfen, er is niet te veel wind dus breng ik hem om half 11 naar de golfbaan. Voor het eerst achter het stuur dus was wel even wennen aan links rijden. Samen met Puck thieu 's middags weer opgepikt en lekker vers brood bij de bakker gehaald voor de lunch. We gaan de middag doorbrengen in Houtbaai dus over Chapmanspeak met 100 bochten maar met prachtig uitzicht op de baai en de vissershaven. We wndelen wandelen langs het strand en langs de haven waar de vissers net binnen zijn en hun vissen te koop aanbieden en natuurlijk zwommen er weer robben om een toegeworpen visje te verschalken. Bij chapmanspeakhotel op het terras wat gedronken en toen weer via honderd bochten terug naar huis geslingerd waar Cees ons trakteerde op een heerlijk wokgerecht met pasta en komkommer in het zuur.
Dinsdag, om half 7 liep de wekker af we gaan met Marieke mee naar de stad en moeten half 8 klaar staan. Wederom over Chapmanspeak via Houtbaai naar de stad, oeps een kleine botsing bij het tolstation maar gelukkig geen schade. Klokslag 9 uur waren we bij het Consulaat en startten onze wandeling naar Cape Quarter voor een ontbijt. Daarna wandelen we door de Bokaap een mooie oude wijk met felgekleurde huizen en natuurlijk zoeken we daarna de markt op met de vele kraampjes. Inmiddels hebben we dorst gekregen en zoeken een terrasje op, heel gezellig met een groepje muzikanten die ons trakteren op een klein concert. We vervolgen onze wandeling langs st George Cathedral en door de compagniegardens. We sluiten onze middag af met een bezoek aan het District Six Museum, een uitgebreide story over de apartheid ten top. In 1966 werd de hele wijk door de blanken gesloopt en moesten 60.000 black people elders hun optrekje gaan zoeken, schandalig maar waar! Tegen 3 uur was het hoog tijd om te lunchen maar na een stevig ontbijt was een halve lunch al meer dan voldoende dus samen delen. Eind van de middag lopen we weer richting consulaat en worden door marieke weer veilig door het drukke verkeer naar huis gebracht, de stappenteller gaf 18560 stappen aan al met al hadden we ruim 8 km gelopen. Thuis onderuitgezakt in een stoel met de benen op tafel, een kopje soep en wat tv kijken en wat zullen we slapen.
Woensdag, vandaag naar de prikpoli om de inr van thieu zijn bloed te laten controleren en het resultaat doorgeven aan de trombosedienst in het JBZ. Daarna meteen boodschapjes doen en thuis gelunched, Mariek kwam ook nog langs en schoof aan voor een broodje ei. Vanmiddag gaan we naar zee om wat bij te kleuren. De keus valt op Boulders Bay. Een klein strand omgeven door rotsblokken afgeschermd van de wind en zwemmen met de pinguins. We vonden een mooi plekje half in de schaduw. Mariek kwam wat later met Anouk en haar vriendinnetje Eva met haar moeder Christi. Tot half zes lekker liggen zonnen en gezwommen. Een drankje op het terras boven op de rots zat er niet in, veel te veel wind dus lekker naar huis waar onze Cees "Oliver" weer aan het kokkerellen ging! ' savond een potje rummikub maar na 3 potjes vielen de oogjes dicht en zochten we ons lekkere bedje op.
Donderdag, vandaag doen we het rustig aan maar een hele dag binnen zitten is ook niks dus na de middag in de auto op weg naar Constantia voor een bezoek aan de wijnfarms. Eerst even langs de prikpost voor de uitslag van de inr zodat we die konden doormailen. We zoeken eerst de oudste wijnfarm van ZA op Groot Constantia, waar we lekker lunchen in het Jonkershuis en na de lunch het kleine museum daar bezocht en over de farm gewandeld. Door naar de volgende wijnfarm het wordt Constantia Glen, op een gezellig terras met prachtig uitzicht proeven we verschillende wijnen en smullen van een lekkere kaasplank, we nemen een paar flessen mee om samen thuis nog eens van te genieten. Intussen was het al over vijfen dus hoog tijd om via de Oukaapseweg huiswaarts te keren.